Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Kultura, Kultura

Velký večer zesměšněných log

Sledovat současné české komedie je poměrně trudná záležitost nejen kvůli odbytému řemeslu či neschopnosti naplnit současné standardy žánrové zábavy. I laického diváka otravuje nebo vytrhává ze soustředění okatý product placement: stavění různých výrobků do záběru, aniž by měly dějotvornou funkci a tato funkce by převládala nad cílem propagovat samotnou značku. Ukazuje se, že naše filmařská obec je momentálně v zajetí ze řetězu utrženého „filmového podnikání“ – a opravdu to není přehnaná rétorika. Platí imperativ: Abys mohl natočit film, musíš si ho nechat zkazit propagováním zboží. Těžko se vžít do duší herců a režisérů, kteří musí vědět, že se zaprodávají něčemu, co si nelze vnitřně obhájit. A jen těžko odhadnout, kdy se u nás toto prokletí zlomí. Naštěstí když se člověk neomezuje jen na českou tvorbu, zjistí, že ve vyspělejších západních zemích s vyšší „kulturou kapitalismu“ se běžnou součástí produkce stávají komedie, jež si právě ze značkovosti a spotřebnosti utahují.

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 42 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].