Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Anketa

Anketa: Agresivní řidiči

Považujete pětiletý trest vězení a sedm let zákazu řízení udělené agresivnímu řidiči, jenž „potrestal“ pomalu jedoucí auto a brutálně jej vytlačil z dálnice (to následně havarovalo), za přiměřený?

STANISLAV HUML

poslanec Parlamentu ČR

Rozsudek ještě není pravomocný, ale výši trestu považuji v tuto chvíli za přiměřenou. Je z něj patrné, že případ nebyl hodnocen jako nedbalostní jednání, což je většina dopravních nehod. Soud zřejmě dospěl k názoru, se kterým se ztotožňuje většina lidí, kteří viděli video z dálniční kamery, že manévr nebyl standardní, byl tam prvek agresivity, úmysl potrestat řidiče druhého auta, a toto chování na silnici nepatří.

IGOR SIROTA

tiskový mluvčí Ústředního automotoklubu ČR

Agresivita části řidičů, kterých se obávají ti slušní, dodržující předpisy a pravidla slušného chování, už dávno překročila únosnou mez. Stejně jako už jsme si odvykli slyšet a číst, že by za takové činy byl někdo potrestán. Proto se dnes zabýváme jako „celonárodním tématem“ výší trestu pro tohoto konkrétního řidiče. Cílem ÚAMK coby zástupce slušných motoristů je, abychom jezdili v maximální pohodě a bezpečí. Abychom tresty pro piráty silnic mohli přijímat jako samozřejmost a jejich výši nechávali posoudit soudům.

STANISLAV VONDRUŠKA

místopředseda Českého sdružení obětí dopravních nehod

Již šest roků nám procházejí rukama osudy lidí, kteří byli postiženi dopravními nehodami a dost často známe i výroky soudů. V řadě případů, kdy se jedná o zabití jedné osoby, se tresty (bývají většinou vyhodnoceny jako nedbalostní) pohybují v oblasti podmínečných trestů ve výši 1–2 let s podmínečným odkladem na 1–2 roky. V tomto světle se zdá výrok soudu poměrně tvrdý a může být vnímán jako exemplární, ale na druhou stranu všem krokům, které povedou ke snížení počtu mrtvých a těžce zraněných na našich silnicích – a v tomto případě k postupnému odstraňování agresivního a bezohledného chování –, fandíme.

JIŘÍ KUČERA

právník

Příběh znám z médií, ale sledoval jsem tuto kauzu. V situaci, kdy existují přímá svědectví, záběry z kamer, důkaz o kontaktu obou vozů, posudek znalce a všechny takové důkazy svědčící o úmyslném manévru, který byl útokem, byť výstražným, ale takovým, který uvedl posádku druhého vozu do nebezpečí ohrožení života, nevím, jestli je pět let „natvrdo“ dostatečným trestem. Je to velmi nebezpečná agrese, u níž tragické následky nenastaly jen náhodou, natož pak že by jim zabránil útočník.

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].