Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Komentáře

Kup si mě

Kup si mě

Co nás stojí reklama

Ještě před pěti lety bylo pro českého občana synonymem reklamy nepovedené televizní vejce, které uvádělo skromné reklamní šoty tehdejších státních podniků. Nutno říci, že jejich šéfové to s inzercí příliš nepřeháněli. Není divu - propagovat výrobky v centrálně plánované ekonomice je útokem na její podstatu.Dnes je situace naprosto odlišná. S reklamou se setkáváme na každém kroku - na bilboardech, v tramvajích, na televizní obrazovce, v poštovních schránkách. Celá řada subjektů, které byly dříve dotovány ze státní kasy, je dnes na reklamě závislá. Nebýt reklamy, zmizela by ze stánků většina tiskovin, neexistovala by televize Nova, zbankrotovaly by sportovní kluby, ochudil by se kulturní život. O reklamě se v této souvislosti hovoří jako o nesmírně prospěšné věci, kterou většina občanů stále nedokáže ocenit. Podle názoru reklamních specialistů je jí u nás stále málo.

Česká republika - království reklamy

Veškerá pozitiva reklamy ztrácejí pro občana na lesku v okamžiku, kdy si uvědomí, že televizní kampaň si neplatí například firma Procter & Gamble, ale on, když si kupuje její prací prášek. Náklady na reklamu si každá firma zabuduje do ceny výrobku. Mnohdy se jedná o nezanedbatelný podíl. Kolik vlastně vynaloží český spotřebitel na to, aby mohl sledovat reklamní šoty, číst noviny a chodit na fotbal?Podle údajů z prvního čísla časopisu Týden vydává každý Čech včetně nemluvňat ročně na reklamu padesát dolarů.…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 19 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].