Často hledáte, jak…
Obálka vydání 101/2012
101/2012 • 18.–25. 5. 2012

2012/101

Fenomén technologie

Nesmrtelný, nekonečný, nezničitelný

Jaroslav Rudiš

Spolu, ale sami

Silvie Lauder

Máme raději digitální technologie, nebo skutečné lidi?

Zajímá mě, kam až to může dojít

Jan Kovalík

Česká filozofka a designérka Denisa Kera tvrdí, že díky sociálním sítím jsme definitivně přišli o soukromí. Bojovat o něj už prý nemá smysl. Teď je třeba se soustředit na informace, na nichž zatím "žádný Google" nesedí. Tím pokladem jsou tzv. biodata, čili informace o tom, co se děje v našich tělech a životech.

Nová dimenze soukromí

Silvie Lauder

Z Googlu se stává něco, co zatím nemůžeme pochopit

Ubrousku, prostři se!

Lucie Kavanová

Jak může být rychlé občerstvení ještě rychlejší.

Digitální model světa

Pavel Turek

Herní průmysl neustále roste a my dobře víme, jak se mění tvůrci her. Zbývá se zeptat, jak mění jejich konzumenti.

Vymyslet a prodat za férovou cenu

L. P. Fish

Podle amerického časopisu Game Developer patří tento nenápadný čtyřiatřicetiletý muž z Brna mezi 50 nejvlivnějších herních vývojářů na světě. Nadšené recenze na každou novou hru jeho studia Amanita Design můžeme číst kromě češtiny a angličtiny i v japonštině a zvukové doprovody, za nimiž stojí uznávané postavy tuzemské hudební alternativy, dobře fungují jako samostatná alba. Jakub Dvorský je důkazem, že počítačové hry jsou ideálním médiem pro úspěšný experiment. Jeho díla s tituly Samorost, Machinarium či Botanicula sice ovládají scénu, které se říká "nezávislá", ale během několika let stihly po celém světě přikovat k monitorům miliony dětí i dospělých.

Až jich bude 100 tisíc

Jan Horčík

Co mohou udělat elektromobily s energetickou bezpečností České republiky.

Kde se zasekla létající auta?

Respekt

Renesance lidského gesta

Štěpán Beneš

Vynálezce Pranav Mistry vrací techniku zpátky k člověku