0:00
0:00
Prvních 15 minut5. 8. 20234 minuty

Stopařův průvodce po české stopě

Petr Jirsa chce na sociálních sítích probouzet v mladých lidech zájem o historii. A zdá, že se mu to daří.

Autor: Matěj Stránský

„Historie není nuda,“ vysvětluje dvaadvacetiletý student mezinárodních vztahů na University New York in Prague Petr Jirsa důvod, proč na sociálních sítích odstartoval v srpnu minulého roku Českou stopu, projekt zaměřený na českou historii, přesněji její „otisky“ v zahraničí.

Že to není nuda ani pro jeho vrstevníky, pro které je Česká stopa primárně určena, se ukázalo hned po prvním videu na Jirsově TikToku, kde představil pařížskou stopu: českého profesionálního podvodníka Viktora Lustiga, kterému se v roce 1925 podařilo prodat Eiffelovu věž do šrotu; video jen pár dní po uvedení už mělo nasbíráno přes 200 tisíc zhlédnutí. Nyní, rok od startu, má na tiktokovém profilu Česká stopa téměř 72 tisíc sledujících. 

↓ INZERCE

Na otázku, kde se v něm zájem o historii vzal, Petr Jirsa vzpomíná, že pro něj „nebyla nuda“, už když byl malý kluk, a podporovali ho v tom rodiče, hlavně otec. Zájem o historické filmy, knížky, vyhledávání zajímavých faktů, různá vyprávění ho nepustil ani v letech dospívání, naopak se k zájmu přidala touha se o historii „podělit“ s vrstevníky, a nástrojem se staly sociální sítě.

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc