Stopařův průvodce po české stopě
Petr Jirsa chce na sociálních sítích probouzet v mladých lidech zájem o historii. A zdá, že se mu to daří.
„Historie není nuda,“ vysvětluje dvaadvacetiletý student mezinárodních vztahů na University New York in Prague Petr Jirsa důvod, proč na sociálních sítích odstartoval v srpnu minulého roku Českou stopu, projekt zaměřený na českou historii, přesněji její „otisky“ v zahraničí.
Že to není nuda ani pro jeho vrstevníky, pro které je Česká stopa primárně určena, se ukázalo hned po prvním videu na Jirsově TikToku, kde představil pařížskou stopu: českého profesionálního podvodníka Viktora Lustiga, kterému se v roce 1925 podařilo prodat Eiffelovu věž do šrotu; video jen pár dní po uvedení už mělo nasbíráno přes 200 tisíc zhlédnutí. Nyní, rok od startu, má na tiktokovém profilu Česká stopa téměř 72 tisíc sledujících.
Na otázku, kde se v něm zájem o historii vzal, Petr Jirsa vzpomíná, že pro něj „nebyla nuda“, už když byl malý kluk, a podporovali ho v tom rodiče, hlavně otec. Zájem o historické filmy, knížky, vyhledávání zajímavých faktů, různá vyprávění ho nepustil ani v letech dospívání, naopak se k zájmu přidala touha se o historii „podělit“ s vrstevníky, a nástrojem se staly sociální sítě.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu