Jakub Matuška známý jako Masker dospěl do Kristových let. Čili je načase bilancovat, jak ukazuje jeho výstava
Rudý gentleman odchází po vodě a ďábel nosí pádla
. Už z prohlášení, že „jde o jediného autora naší galerie, na jehož obrazy vzniká pořadník“, se dá vytušit, že vystavuje v Dvorak Sec Contemporary, oblíbené staroměstské síni byznysmenů. Nicméně Maskerova nová díla svědčí spíš o kontemplaci než o komerci. Komplikovaný název odkazuje ke kompozicím, v nichž se prolínají jeho vzpomínky, sny a představy, což z něj dělá jakéhosi Mikuláše Medka graffiti scény, jež se z ulic pomalu přemisťuje do galerií. Obrazy a kresby doplňuje video těžící z jeho vášně k baseballu. Takzvaná perfektní hra je situace, kdy hráč nedovolí soupeři získat jedinou metu. Pro Maskera je to metafora „vyzeněnýho“ světa, kde místo jeho tradičních ostnů z lidí nic netrčí a jsou vyklidnění a vnitřně smíření.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 46 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].