2012/101
Fenomén technologie
Nesmrtelný, nekonečný, nezničitelný
Jaroslav Rudiš
Spolu, ale sami
Silvie Lauder
Máme raději digitální technologie, nebo skutečné lidi?
Zajímá mě, kam až to může dojít
Jan Kovalík
Česká filozofka a designérka Denisa Kera tvrdí, že díky sociálním sítím jsme definitivně přišli o soukromí. Bojovat o něj už prý nemá smysl. Teď je třeba se soustředit na informace, na nichž zatím "žádný Google" nesedí. Tím pokladem jsou tzv. biodata, čili informace o tom, co se děje v našich tělech a životech.
Nová dimenze soukromí
Silvie Lauder
Z Googlu se stává něco, co zatím nemůžeme pochopit
Ubrousku, prostři se!
Lucie Kavanová
Jak může být rychlé občerstvení ještě rychlejší.
Digitální model světa
Pavel Turek
Herní průmysl neustále roste a my dobře víme, jak se mění tvůrci her. Zbývá se zeptat, jak mění jejich konzumenti.
Vymyslet a prodat za férovou cenu
L. P. Fish
Podle amerického časopisu Game Developer patří tento nenápadný čtyřiatřicetiletý muž z Brna mezi 50 nejvlivnějších herních vývojářů na světě. Nadšené recenze na každou novou hru jeho studia Amanita Design můžeme číst kromě češtiny a angličtiny i v japonštině a zvukové doprovody, za nimiž stojí uznávané postavy tuzemské hudební alternativy, dobře fungují jako samostatná alba. Jakub Dvorský je důkazem, že počítačové hry jsou ideálním médiem pro úspěšný experiment. Jeho díla s tituly Samorost, Machinarium či Botanicula sice ovládají scénu, které se říká "nezávislá", ale během několika let stihly po celém světě přikovat k monitorům miliony dětí i dospělých.
Až jich bude 100 tisíc
Jan Horčík
Co mohou udělat elektromobily s energetickou bezpečností České republiky.
Kde se zasekla létající auta?
Respekt
Renesance lidského gesta
Štěpán Beneš
Vynálezce Pranav Mistry vrací techniku zpátky k člověku