0:00
0:00
Vaše otázky12. 7. 20092 minuty

S kolem do vlaku

Astronaut

České dráhy avizují, že zrychlují a zlepšují služby. Při cestování s kolem z pražského Hlavního nádraží do Tábora mi bylo při příchodu k pokladně sděleno, že rezervace na přepravu kola rychlíkem je nutná dvě hodiny před plánovaným odjezdem. Navíc dnes není možné poslat kolo jako zavazadlo s tím, že si jej na daném nádraží vyzvednete třeba až druhý den.
KATEŘINA ŽATECKÁ, PRAHA

Ptali jsme se Naděždy Bluďovské z odboru osobní dopravy a přepravy Generálního ředitelství Českých drah:
Hlavním důvodem zavedení povinné rezervace místa pro jízdní kolo v určitém období na trati Praha–České Budějovice je rozsáhlá výluková činnost. Cílem je předejít nepříjemnostem především při výlukách s náhradní autobusovou dopravou a snížit zpoždění vlaků z důvodu nakládky, vykládky a překládky kol.

K tomuto kroku jsme přistoupili především po zkušenostech z předchozího období, kdy jsme řešili velké množství plánovaných komplikovaných výluk na této trati. Vlak s opožděným příjezdem do místa konání výluky v důsledku prodlouženého pobytu ve stanici kvůli manipulaci s jízdními koly byl nucen vyčkat s odjezdem až do času dalšího pravidelného vlaku a docházelo tak ke zpoždění o dvacet minut i více. Byla tak ohrožena plynulost dopravy – vlak mohl být zpožděn z důvodu neregulovatelné poptávky po přepravě jízdních kol třeba tím, že jsme nevystačili s jedním autem v místě výluky atd. V tomto případě je nutné si uvědomit, že se jedná převážně o jednokolejnou trať.

Co se týče zasílání jízdních kol, využívání této služby skutečně není na ČD možné. Přeprava spěšnin nebo přeprava cestovních zavazadel byla již před několika lety zrušena jako nerentabilní. Zasílání zásilek lze uskutečnit pouze v rámci přepravy ČD-Kurýr – tato služba je však určena pro menší zásilky a jsou stanoveny konkrétní rozměry a váha. Pro přepravu kol tuto službu nelze využít.


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].