Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Komentáře

Nechte dva cizí jazyky

Výuka cizích jazyků potřebuje důkladnější inventuru, než jakou připravuje vláda

To dilema řeší spousta rodin. Je lepší nechat své dítě učit se jen jeden cizí jazyk takzvaně pořádně, nebo ho ponoukat do dvou jazyků s tím, že se je naučí trochu hůř, ale získá potřebný základ? Nervózní rodiče hloubající nad tímto dilematem lze uklidnit s tím, že ideální řešení neexistuje a každý musí odhadnout, co je pro jeho situaci dobré.

Jak známo, umět dobře anglicky je k nezaplacení. Ovšem vstřebávat další cizí jazyky rozhodně není na škodu. Dítě tím získá užitečný odrazový můstek a samo si později může vybrat, čemu se věnovat pořádně. Výhodné je to i v pozdějším věku, kdy mnozí v sobě objevují chuť pustit se do učení cizích jazyků jen tak, a minimum získané ve škole jim může výrazně pomoci. Navíc i malá znalost několika stovek slovíček usnadňuje hledání práce nebo otvírá cestu k poznávání jiné země a její kultury, v němž se dá najít náplň života v dospělosti a stáří.

Obyvatele relativně malého otevřeného státu se složitým mateřským jazykem by zkrátka nemělo být těžké přesvědčit, že učení se cizím jazykům je užitečná činnost. Dokonce bývá velmi zábavná. V čase, kdy máme v oblibě pochybovat, k čemu nám všechna ta školní matematika, fyzika nebo chemie bude, u jazyků obvykle tahle otázka odpadá. Praktické použití se před námi rýsuje okamžitě. Navíc znalosti jazyků nezastarávají a platí i po opuštění školních lavic, na rozdíl od znalostí získávaných v jiných předmětech. Rodiče tohle všechno obvykle vědí a rádi hledají pro své děti školy, které výuku cizích jazyků…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 42 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].