So fckkkkn hooot! Strašně dobrrrrrýýýý! Tenhle komentář na Instagramu patří fotce, na níž Virgil Abloh, kreativní ředitel pánské módy francouzské značky Louis Vuitton, pózuje s českými botami Prestige. Móda se změnila a tahle fotografie je toho důkazem. Ablohovi rodiče přišli do USA z Ghany, jejich syn tu vystudoval architekturu a oženil se. Mohlo by to stačit, ale jeho cesta vedla dál – k módě. Navrhoval a pracoval pro rappera Kanye Westa, dělal DJ a při tom pozoroval, „jak děcka úplně předělávají módu“, jak řekl v rozhovoru pro The New York Times.
Když pak v roce 2013 založil značku Off-White, strefil se přesně do vkusu mileniálních „děcek“. Jeho neforemné mikiny a trika chtěl každý i za tři sta eur. Z toho, co zatím nosili kluci na předměstí, udělal módní zboží. Byl to luxus a zároveň ironický komentář k luxusu. Do módního průmyslu přinesl nové vzrušení a bylo tak osvěžující, že v roce 2018 angažoval DJ v mikině největší luxusní módní dům Louis Vuitton.
A právě tam si Virgil Abloh všiml bot, které měl na sobě stážista z designérského oddělení. Ten stážista byl český módní návrhář Jan Černý a boty byly kultovně ošklivé české prestižky, jimž Černý udělal vlastní redesign. Později pár Virgilovi věnoval a dal pak fotku na Instagram, kde má už skoro šest tisíc srdíček. I pětadvacetiletý návrhář z Hodonína umí „děcka“ přitáhnout a používá k tomu podobnou módní řeč: trika, nápisy,…
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 41 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].