Na nádražní ceduli v Adamově u Brna pověstném svou bizarní atmosférou přetřel název města na Dadamov. Kousek dál uprostřed polí nastříkal přes silnici přechod pro chodce vedoucí odnikud nikam. Nejslavnější akcí tohoto tajemného muže se ale zatím stal nápis „Miloš Zeman je kun*a“ podepsaný Ferdinandem Peroutkou, který nasprejoval před třemi lety na sjezdu z dálnice na brněnské letiště.
Ani v domovském Brně není moc lidí, kteří by věděli, kdo se pod uměleckou přezdívkou Timo skrývá. Nezmění to ani fakt, že mu nyní místní nakladatelství Druhé město vydává monografii s názvem b jako brno. Timo je jedním z posledních lidí ve zdejší kultuře, kteří si důsledně hlídají anonymitu. Vedle obav z trestných postihů za práci na ilegálních plochách za to může i jeho silně introvertní povaha.
Timor je latinský výraz pro strach a autor se víc než policistů bojí toho, že se z něj stane další vyprázdněná legenda graffiti scény. Ačkoli nemá jasně čitelný rukopis, jeho práce jsou snadno rozpoznatelné díky humoru, který u jiných autorů nenajdeme. V době populárních internetových „memů“ s krátkou životností je jeho dílo unikátním příkladem, že v reálném veřejném prostoru mohou ironické glosy přežívat mnohem déle a s větším účinkem. Pokud by autor odhalil svoji totožnost, valná část tohoto dopadu na překvapenou veřejnost by zmizela.
Ne nadarmo se Timovi říká „brněnský Banksy“. K britskému autorovi je přirovnáván nejen pro svůj…
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 37 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].