Hana Tisserand (32) před časem zažila – podle ní – „doslova revoluci“. Přestala totiž nakupovat potraviny v kamenných obchodech. Občas sice s manželem zajde na farmářský trh nebo do Delmartu (supermarketu zaměřeného na kvalitní potraviny) pro nějakou drobnost, ale v běžném obchodě nebo večerce nebyla „dobře dva tři měsíce“. Paní Tisserand dnes vyřídí veškeré nákupy jídla i pití (a patnáctikilových balíků granulí pro psa) několika kliky myší či spíš pohyby prstů na iPadu, s jehož pomocí nejčastěji nakupuje na internetu. A to nejen doma z gauče, ale vzhledem k tomu, že dost cestuje, tak taky z letiště nebo přímo z letadla.
Nejprve zkoušela služby globálního řetězce Tesco, ale nakonec zakotvila na Rohlík.cz, tedy u domácí firmy, která jí navíc dodává maso od českých řezníků, pár hodin sklizenou zeleninu od tuzemských pěstitelů nebo vejce od českých chovatelů. Kromě rychlosti služby a pohodlí (firma dokáže nákup dodat do dvou hodin a donese ho až ke dveřím) ji oslovuje etický rozměr celé věci. „Líbí se mi, že podporuji domácí firmu a skrze ni lokální pěstitele a další výrobce,“ říká tato expertka na digitální marketing. Jinými slovy – místo nákupu chřestu ze Španělska a vajíček z klecového chovu, který by si „dotáhla“ domů v tašce, dostane téměř do kuchyně chřest ze středních Čech a vejce od slepic z volného výběhu. Zároveň přiznává, že vcelku zásadní roli hraje fakt, že se nemusí ohlížet na cenu.
S tímto objevem není Hana Tisserand rozhodně sama. Češi a Češky nakupují a…
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 38 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].