Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Kultura, Kultura

Boj o třešeň

Čeští vývojáři z úspěšného studia Amanita Design vydávají interaktivní grotesku Chuchel

Není jenom pro „pařany“. (Chuchel)
Není jenom pro „pařany“. (Chuchel)

Současná česká kulturní produkce až na výjimky nesbírá ve světě příliš ohlasů, ale v jedné oblasti se místním tvůrcům daří výborně. České počítačové hry v posledních letech pravidelně slaví nebývalý kritický i komerční úspěch. Střílečky ARMA nebo kamionového Euro Truck Simulatoru 2 se prodávají miliony kusů. Letos v únoru se k herním hitům zařadilo i středověké Kingdom Come: Deliverance od pražských vývojářů Warhorse Studios. A teď se o pozornost hráčů na celém světě uchází další novinka: interaktivní groteska Chuchel od studia Amanita Design, které patří k vůbec nejúspěšnějším co do prodejů i kreativity.

Specialitou Amanity a jejího zakladatele Jakuba Dvorského jsou adventury – interaktivní příběhy, ve kterých hráč ovládající počítačového hrdinu řeší logické úkoly a hádanky. Od konkurence se Amanita odlišuje unikátním výtvarným i hudebním zpracováním svých her. „Vycházíme z tradice českého animovaného filmu,“ říká Dvorský, podle kterého Amanita zaměstnává hned několik vystudovaných animátorů – filmařů. Na hudební stránce her pak spolupracuje s českým hudebníkem Floexem nebo skupinou DVA. Tu v zahraničí proslavil soundtrack ke hře Botanicula a složila hudbu i pro nový Chuchel.

Surreálná nevinnost. (Chuchel)
Surreálná nevinnost. (Chuchel)

Amanita zabodovala i dalšími tituly: trilogií Samorost a vůbec nejúspěšnějším Machinariem – hrou se zamilovaným robůtkem v hlavní roli, jíž se včetně…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 42 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].