Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Dopis z…, Společnost

Dopis ze Silicon Valley

Sociální sítě vrací úder

Autor: NurPhoto via Getty Images
Autor: NurPhoto via Getty Images

Mezi nejlákavější výlety, které moje škola (IBA v dánském Koldingu) nabízí, patří týdenní výlet do Silicon Valley s návštěvou Facebooku, Googlu a dalších významných firem. Cílem krátké stáže budoucích novinářů bylo zjistit, jak vypadá deklarované tažení proti dezinformacím a fake news, ke kterému se nově přihlásily i sociální sítě.

Vypadá to, že již pro ně bylo neúnosné tvářit se „my nic, my s šířením dezinformací nemáme nic společného“. Podle Anny Bloom z kampusu Facebooku v Silicon Valley to je ale mnohem složitější: strašák fake news se tady intenzivně řeší již delší dobu, problémem ale bylo najít způsob, jak před nimi uživatele miliardové sociální platformy vůbec ochránit. Starosti dělala nejen technologie, ale i skepse, která ohledně této novinky ve firmě kolovala. Na rozdíl od běžných zásahů do vizuálu historie neboli timelinu jde totiž tentokrát o úpravu obsahu.

„Většina lidí v kampusu se chce věnovat takovým těm jednodušším věcem, jako jsou facebookové fotky či jak vylepšit timeline. Fake news je něco, co přichází zvenčí, a proto je těžké s tím bojovat,“ tvrdí Anna Bloom, která pracuje v oddělení marketingu a musí tedy řešit, jak takový produkt, tedy ochranu před fake news, vpravit mezi uživatele – aby pochopili, proč tu taková věc vůbec je, a naučili se s ní také zacházet. „Řešili jsme, jak to provést tak, aby Facebook uživatelům něco vysloveně nezakazoval. Myslím ale, že ačkoli je to důležitá změna, algoritmus sociální sítě stejně bude ukazovat spíš kočku…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 41 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].