Anketa: Film Želary byl v roce 2004 posledním tuzemským snímkem, který se nominoval do oscarového klání. Proč se českému filmu nedaří dostat se do oscarového finále?
DANIEL BERGMANN
producent
Protože se současní prominentní čeští filmaři příliš vracejí do minulosti ve velmi lokálním kontextu nebo točí přiblblé komedie s „lokálními hvězdami“ – nenacházejí témata, která by byla relevantní či zábavná pro širší než maximálně středoevropský prostor. Je to smutné, ale prostě současný český film nemá přesah ani filozofický, ani estetický. Nicméně je tu naděje, že se blíží světlejší budoucnost, a i ve zdejším marasmu se objevují slibní tvůrci a producenti i filmy: scenáristé Štěpán Hulík či Jaroslav Žváček, režiséři Jan Prušinovský, Ivan Zachariáš, Martin Krejčí, producenti Pavla Kubečková, Tomáš Hrubý, snímky Kobry a užovky či Domácí péče.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 42 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].