Je Amerika ještě inovativní?
Usínáme na vavřínech, ubývá investic do výzkumu i počet startupů
Dnešní Amerika dokáže svět oslnit. Při svých nedávných cestách po Evropě i Asii jsem stále znovu slýchával chválu na to, s jakými novými nápady umějí Američané přicházet a jakého podnikatelského ducha mají. Série nových analýz ale naznačuje, že zářné příklady Facebooku, Snapchatu nebo Uberu mohou být zavádějící. Inovacím se v dnešní Americe ve skutečnosti nedaří.
„V průběhu posledních 30 let tempo vzniku nových startupů ve Spojených státech citelně zpomalilo a technologickým odvětvím začaly dominovat starší firmy,“ píše Robert Litan v posledním vydání Foreign Affairs. V roce 1978 tvořily startupy – tedy firmy mladší než jeden rok – téměř 15 procent všech amerických společností. Do roku 2011 se ale podíl snížil na osm procent. „Poprvé za poslední tři dekády počet zanikajících firem převýšil počet firem vznikajících,“ píše Litan.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 43 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].