Internet bývá nahlížen jako nástroj rozšiřující možnosti jednotlivce a posilující demokratické principy. Může se ale vyvinout v něco přesně opačného?
Když podnikáte na internetu, návštěvnost vašich webů nejspíš měří služba Google Analytics. Uživatele vám přivádí vyhledávání Googlu, v němž zároveň inzerujete reklamu skrze Google AdWords, nebo naopak vyděláváte na inzerci zobrazené na vašich stránkách přes Google AdSense. Velká část uživatelů si váš obsah zobrazí v prohlížeči Google Chrome, ještě větší část to udělá v mobilech s operačním systémem Google Android. Cestu do své prodejny ukážete zákazníkům na Google Maps. To všechno Google zaznamenává, propojuje a vyhodnocuje.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 46 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].