Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Agenda

Krocení divokého západu

Čínští komunisté usilují o hlubší integraci Tibetu do zbytku země

40 B reuters R26 • Autor: Globe Media /  Reuters
40 B reuters R26 • Autor: Globe Media / Reuters

Když byla před osmi lety otevřena železniční trať z Golmudu do Lhasy, jednalo se o jeden z nejambicióznějších podniků svého druhu, o nějž se kdo pokusil. Výstavba železnice přišla na čtyři miliardy dolarů, 550 kilometrů kolejí leží na věčně zmrzlé půdě a trať vede až v pětitisícimetrové výšce, což ji činí nejvýše položenou železniční drahou na světě. Letos v září bude otevřen nový úsek, který trať prodlouží ze Lhasy do Š’-ka-ce a je první etapou dalšího plánu, jak provázat Tibet se zbytkem Číny.

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 46 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].