Umění bez umělců
V Moravské galerii se vracejí do doby, kdy se na výtvarné scéně začaly nosit sukně
Když začala Lenka Klodová těsně po revoluci studovat Vysokou školu uměleckoprůmyslovou, k zápisu místo ní musel jít její manžel, protože byla zrovna v porodnici s prvním dítětem. Se spolužáky ze sochařského ateliéru se znala první semestry jen na dálku a těžce hledala, jak skloubit energii věnovanou založené rodině s tím, co se od ní požadovalo na škole. Klauzuru Zlaté děti, v níž do galerie přivedla dva potomky oblečené do třpytivých oblečků a nechala je tam řádit, musela opakovat, protože to pedagogům nepřišlo k věci.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 49 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].