Havířovský opravář sporáků Jan Hořavka se při otázce, proč věnoval dvě stě tisíc korun na předvolební prezidentskou kampaň Miloše Zemana, dost ošívá. „Vysvětlím vám to zítra, dnes mám spoustu práce,“ říká, ale pak z toho sejde. Pan Hořavka je stále zaneprázdněn a na dlouhé řeči nemá čas. Činnost jeho firmy je podle veřejně dostupných registrů utlumována, a jeho velkorysý dar politikovi je proto jistým překvapením. Podobný údiv vyvolává při studiu prezidentské kampaně několik dalších sponzorů, v podstatě je ale možné konstatovat, že se operace podařila. Zákon nutící uchazeče o post hlavy státu k průhledně financované kampani zahnal obavy, že prezidentská volba proběhne v režii mocných podnikatelů a jejich obchodních zájmů. I když na některé kandidáty se ukázal krátký.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 44 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].