Když se v polovině devadesátých let stal hip hop dominantním žánrem amerických žebříčků, potkal ho osud všech předchozích fenoménů. Komerční tlaky z něho vysály revoluční potenciál, až jej s koncem nulté dekády na pozici nejžádanější hudby nahradila country a později taneční pop. „Neříkám, že hip hop je mrtvý, ale vypadá, jako kdyby byl v posledním tažení,“ psal v listopadu 2009 publicista Simon Reynolds. Znělo to jako nekrolog, jenže zvěsti o smrti se ukázaly přehnané. Během hubených let hip hop prodělal kreativní obrodu.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 45 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].