Devětašedesátiletý kanadský režisér David Cronenberg je na odmítavé reakce zvyklý. Většinu své kariéry byl kritizován či dokonce cenzurován za příliš otevřené líčení násilí a sexu, za svůj poslední snímek Cosmopolis zase sklízí negativní ohlasy ohledně ideové stránky. Vytýká se mu buď to, že jde o konjunkturální antikapitalistickou satiru, která se veze na vlně vzedmuté hnutím Occupy Wall Street, nebo dokonce že film je pouze nudná a nesrozumitelná pseudointelektuální onanie, která se ztrácí sama v sobě.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 41 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].