Vymyslet a prodat za férovou cenu
Podle amerického časopisu Game Developer patří tento nenápadný čtyřiatřicetiletý muž z Brna mezi 50 nejvlivnějších herních vývojářů na světě. Nadšené recenze na každou novou hru jeho studia Amanita Design můžeme číst kromě češtiny a angličtiny i v japonštině a zvukové doprovody, za nimiž stojí uznávané postavy tuzemské hudební alternativy, dobře fungují jako samostatná alba. Jakub Dvorský je důkazem, že počítačové hry jsou ideálním médiem pro úspěšný experiment. Jeho díla s tituly Samorost, Machinarium či Botanicula sice ovládají scénu, které se říká "nezávislá", ale během několika let stihly po celém světě přikovat k monitorům miliony dětí i dospělých.
Kdy vás poprvé napadlo, že budete vyrábět počítačové hry?
Jako kluk jsem byl hodně introvertní. Hodně jsem četl sci-fi a Tolkiena, kreslil jsem a samozřejmě hrál spousty her. Odstartoval jsem už docela brzo na skvělém počítači Atari 800 XE a někdy na začátku gymplu jsem začal s partou kamarádů taky hry sám vytvářet. Nejdřív jen jako animátor a vzápětí jsem se vrhl do vymýšlení celé hry, tvorby veškeré grafiky i animací.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 12 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].