Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Trendy

Jak prodává guerilla

Obvyklá reklamní kampaň stojí několik milionů, ale podomácku vyrobená se dá pořídit za několik stovek. Nápady jsou zadarmo, a právě toho využívá guerillový marketing.

  • Autor: Respekt
• Autor: Respekt

Když řidič tramvaje Pavel Patěk zastavil na konečné, šel projít tramvaj a viděl, že tam někdo zapomenul knížku. Když ji otevřel, přečetl si vzkaz: tato knížka uprchla, nahlaste ji na internetovou adresu www.uprchleknihy.cz. Pan Patěk to tedy udělal, dostal se na stránku na Facebooku a napsal: „Na konečné Kobylisy jsem našel Babičku, nebyla to obyčejná Babička, ale uprchlá Babička.“ Řidič pak ještě zavtipkoval, že bezdomovce nachází na konečné častěji.

  • Autor: Respekt
• Autor: Respekt

Podobných vzkazů je na Facebooku ke dvěma stovkám, všechny od lidí, kteří našli některou z „uprchlých knih“, nahlásili svůj nález podle instrukcí a čekali, co bude dál. Po nějaké době dostali přes Facebook vzkaz: dostavte se na tyto souřadnice 50°4‘55.082“N, 14°25‘33.626“E. „Doufáme, že se jim existence naší prodejny vypálí do mozku, a kdykoli půjdou kolem, vzpomenou si na to. A že to budou také vyprávět dál,“ říká ředitel nakladatelství Academia Jiří Padevět. Uprchlé knihy jsou reklamní kampaň a ředitel Padevět počítá s tím, že si ji lidé zapamatují. A že o ní také budou mluvit s ostatními, věc se rozhlásí, neboli nastane efekt amplifikace a kampaň tak zasáhne i ty, kdo žádnou knížku nenašli. Uprchlé knihy jsou skoro učebnicový příklad guerilla marketingu.

Jay Conrad Levinson, který pojem v 80. letech vymyslel, ho definoval takto: „Guerilla marketing je soustava…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 47 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].