Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Trendy

Bude, nebude

Co se teď nosí? „Teď? To já nevím, to už je strašně dávno,“ říká Elke Gieseová. Předpovídá trendy pro německý módní průmysl a právě uvažuje, co přijde do módy v roce 2012. Výzkumníci trendů musejí vědět především, co bude.

Máte v noci zapnutý mobil? Osmdesát procent mladých Američanů spí se zapnutým mobilem. Jak být stále na příjmu, ale neutopit se v nepřetržitém toku informací? Flow control, kontrola informačního toku, to je megatrend dneška. Rozhoduje o našem přežití.“ Tak hovoří z pódia padesátník v brýlích Peter Wippermann. Hlediště je plné do posledního místa, čtyři sta novinářů i lidí z byznysu, kteří ve velkých firmách rozhodují o marketingu a strategiích. Promlouvá k nim muž, kterému média dala nálepku „trend guru“. Je to totiž profesionální předpovídatel trendů, zakladatel a ředitel hamburské agentury Trendbüro a také organizátor akce zvané Trendtag.

Každý rok pozve na konec září do Hamburku řečníky z celého světa, kteří se vyjadřují k tomu, co nás čeká v budoucnosti. Letos se diskutovalo právě o tom, jak to zařídit, aby informace člověku sloužily, a ne ho ničily.

Na pódiu se střídají řečníci, většinou lidé, kteří v digitálním veletoku něco znamenají, včetně spoluzakladatele Wikipedie Jimmyho Walese. Každá druhá věta obsahuje nějaké to trendové slovo, jako třeba digitální rezidenti (ti, kdo jsou ve virtuálním světě doma), síťová ekonomika (ta, která je založená na zasíťování a propojení lidí), social currency (tedy kapitál získaný přítomností v sociálních sítích) či časová chudoba (vysvětlovat netřeba). Výzkumníci trendů jsou mistři ve vynalézání nových slov a nových…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 47 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].