Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Komentáře

Ministr za dveře

Soudě podle prvního nápadu, se kterým přišel nový ministr školství Josef Dobeš (Věci veřejné), je učení něco jako procházka minovým polem. Ministr míní, že učitelé jsou „dlouhodobě bezmocní“ proti „narůstající agresivitě“ žáků a studentů. Ti totiž „autoritu učitele nerespektují“. Stejně špatné mínění jako o dětech má nový ministr podle všeho také o rodičích. Ke spolupráci je chce proto přinutit smlouvou. „Smlouva by jasně nastavila pravidla, jak to ve škole funguje, jaké mají povinnosti rodiče, jaké žáci i škola. Pod tato pravidla by se rodiče podepsali, a tím se zavázali k jejich plnění,“ řekl nový ministr Lidovým novinám.

Rodiče by podpisem dali škole plnou moc k tomu, aby dítě, které v hodině vyrušuje, „vyloučila z výuky“. „Na řadu by přišla alternativní náplň hodiny,“ plánuje psycholog Dobeš. Konkrétně tím myslí pohovor se školním psychologem a „nějakou formu terapie“.

Zástupci učitelů Dobešův plán vesměs uvítali. Zkusme se na něj ale podívat očima rodičů. Ti moc důvodů k radosti nemají. Především se většina z nich může cítit právem dotčena. Chtějí přece, aby se jejich potomek zdárně rozvíjel. Součástí toho je nejen kvalitní vzdělání, ale také schopnost vycházet s jinými lidmi. Učitele a spolužáky z toho nevyjímaje. Většinového rodiče proto zajímá, jak si jeho dítě ve školních vztazích stojí. A když něco drhne, snaží se spolu se školou hledat…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 49 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].