Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Ekonomika, Politika

Byznys s vědomím

Čeští podnikatelé hledají cesty ke zdravějšímu byznysu

  • Autor: Respekt
• Autor: Respekt

Komunikační techniky, umění rozhodování, ale třeba i bubnování na africké bubny nebo diskuse o roli vlastního ega – paleta témat točících se v kroužku třiceti přítomných mužů a žen je pestrá. To, co ji odlišuje od dnes již běžného semináře osobního rozvoje, je však fakt, že třicítka účastníků se rekrutuje výhradně z řad majitelů českých firem. Každý z účastníků musel kromě schopnosti zaplatit nemalé „startovné“ splňovat i podmínku vlastnictví alespoň pětiny společnosti, v níž pracuje, a tím pádem i podmínku, že z nadřízené pozice ovlivňuje životy jiných lidí – svých zaměstnanců.

Muž, kreslící před širokým kruhem židlí na tabuli, přijel do Česka na podobnou akci vůbec poprvé, on sám je však pro některé z účastníků známou celebritou. Fred Kofman patří mezi světové průkopníky tzv. vědomého byznysu. S jednoduchou myšlenkou „obchodu majícího vyšší smysl než peníze“ vypracoval sofistikovaný systém kombinující praktické manažerské dovednosti s nejrůznějšími filozofickými a duchovními koncepty. „Firmy dnes ve společnosti plní podobnou roli jako kdysi církev,“ vysvětluje potřebu „rozšiřování vědomí“ manažerů dneška devětačtyřicetiletý Argentinec, žijící od mládí ve Spojených státech. „Udržujete pohromadě komunity lidí, jejichž životy se ve firmách zásadně utvářejí. A svým chováním vůči komunitě uvnitř firmy…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 54 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].