Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Anketa

Anketa: Měla by se regulovat negativní předvolební kampaň politických stran?

anketa-home_R17.jpg
anketa-home_R17.jpg • Autor: Respekt

06_A.jpg
06_A.jpg • Autor: Respekt
ZDENĚK STRNAD
časopis Strategie

Základní regulace by měla nastat u tvůrců těchto kampaní – a pokud přiznáme většinové populaci alespoň základní inteligenci, pak buď v této oblasti nefunguje zdravý rozum, nebo jsou autoři kampaní absolutně bez ostychu a svědomí (soudě podle toho, co dokážou stranické týmy ve spolupráci s profesionály v některých případech generovat). Co se formální regulace týče, je více než dostatečná – máme platný soubor zákonů, jeden z nich se dokonce jmenuje „zákon o regulaci reklamy“, máme také Kodex reklamy, což je rozšířený soubor zásad, k jehož dodržování se agentury zavazují v rámci samoregulace. Žádná další formální omezení už nejsou potřeba.

06_B.jpg
06_B.jpg • Autor: Respekt
JAKUB HORÁK
komunikační agentura TBWA Praha

Negativní předvolební kampaň není třeba regulovat o nic víc než negativní předvolební články v tisku a televizi. Dobře načasovaná bomba ve zpravodajství TV Nova má větší účinek než padesát billboardů. Volební kampaň jen akcentuje určitou náladu, aktivuje, přesvědčí lidi, že má smysl jít hlasovat, dá na něco důraz – ale málokdy přichází s něčím novým. Je ale otázka, zda by se neměl regulovat celkový objem prostředků investovaných do volební kampaně. Pokud na ni politické strany dostávají desítky milionů od sponzorů, těžko se divit, že jim to pak někde zase musejí vrátit.

06_C.jpg
06_C.jpg • Autor: Respekt
DENISA KASL KOLLMANNOVÁ
katedra marketingové komunikace a public relations, FSV UK

Neměla. Neznám žádný zákon, který by v demokratických zemích reguloval „negativní kampaň“, přestože takové pokusy zejména v USA byly. Pokaždé však narazily na svobodu slova. U nás jsou zatím negativní kampaně v porovnání se zahraničím mírné. V Británii toryové tvrdili, že vítězství labouristů vpustí do ulic vrahy a násilníky (kvůli plánované amnestii). Spíš bych zakázala „klamavou reklamu“, která slibuje nemožné. Rada pro reklamu však politickou reklamu principiálně neřeší, proto si není ani kde stěžovat. A obecné morální standardy u nás chybějí.

06_D.jpg
06_D.jpg • Autor: Respekt
JAN RUML
bývalý politik

Dle mého názoru se negativní předvolební kampaň regulovat nemá, stejně jako se nemá regulovat cokoli, co se týká svobody projevu. Pokud jde o samotnou předvolební politickou kampaň, je ta legální natolik směšná a tupá, že to ta negativní v konečném důsledku může jedině zlepšit. Takže ani případná regulace negativní kampaně by nic nevyřešila, protože obě – pozitivní i negativní – jsou jednoduše špatné. Jediný problém vidím ve financování nelegální kampaně, protože není jasné, v čí prospěch je to děláno, a mohou se za tím skrývat daňové úniky firem, které to vykážou jako falešný sponzorský dar politické straně.

Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte