Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Politika

Heslo na prodej

Jak letos vypadá marketing politických stran

  • Autor: Milan Jaroš
• Autor: Milan Jaroš

Sociální demokraté lákají voliče sloganem „lepší budoucnost pro obyčejné lidi“. Občanští demokraté vsadili na jediné slovo „řešení“. Komunisté se holedbají, že mají „jiné řešení“. Podle billboardů TOP 09 se slušní lidé mohou prosadit „častěji, než si myslíte“. Věci veřejné se zapisují jako „strana přímé demokracie“. Plakáty lidovců nás vyzývají „volte rozum“. A Strana zelených má „čtyřlístek témat pro volby“. Těmto víceméně banálním výrokům předcházela celá řada sociologických průzkumů a testování. Právě zatím největší využití expertů na veřejné mínění v porevoluční historii je – kromě astronomických peněz utracených za kampaň – jednou z věcí, kterými se probíhající souboj vyznačuje. Další zvláštností je nebývalý rozkvět negativní noty: politici místo propagace vlastního programu zesměšňují protivníky. A do třetice, volební štáby si myslí, že kdo není na módním Facebooku, jako by nebyl.


  • Autor: Respekt
• Autor: Respekt

Moji milí, právě podřimuji

„Zdeněk Škromach se dnes probudil do temného zamračeného rána. Teď už na D 1 jede na Prahu v parádně sluníčkovém modrooblačnu. Ty kolony nenávidím. Asi nestihneme úvodní slovo Jirky Paroubka na semináři ke korupci,“ svěřoval se přátelům na facebookovém profilu minulý týden místopředseda ČSSD a muž číslo jedna kandidátky ve Zlínském kraji. Díky své…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 48 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].