Když už letadlo téměř hodinu kroužilo nad pahorkatinou
South Downs, ohlásil pilot společnosti British Airways cestujícím: „Dámy a pánové, s potěšením vám mohu oznámit, že už nemusíme déle přispívat k budoucnosti pomerančovníkových hájů na South Downs a můžeme zahájit přistávací manévr na londýnském Heathrow.“
Jednalo se o typický let se vším, co je na moderní letecké dopravě dobrého i špatného. Tak jako u mnoha cest v dnešní době stál na jeho začátku internet. Díky němu si mohou cestující organizovat cestování sami, aniž by se museli obracet na cestovní kancelář. Mohou porovnat ceny a letové řády a rezervovat si letenky. Létání je přitom daleko levnější než před deseti lety. Zákazník si vybere sedadlo on-line, nechá se odbavit, a dokonce i palubní vstupenku si vytiskne doma před odjezdem na letiště bez obvyklé fronty u přepážky letecké společnosti.
Ne že by na tom záleželo, protože ve stanu před terminálem čekala jiná fronta, do které bylo třeba se zařadit, a trvalo celou hodinu, než se člověk dostal k úseku bezpečnostní kontroly. Zde nastala vřava, v níž se lidé částečně svlékali, prohrabávali si zavazadla, vytahovali z nich notebooky a mobilní telefony a přendávali tekutiny a gely do malých plastových sáčků. Nebylo divu, že letadlo opustilo terminál se zpožděním a pak muselo čekat, až se opět uvolní vzletová dráha. Zpáteční let – ten, co vypuštěním dávky skleníkových…
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 46 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].