Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Komentáře

Televize pro každého

Sledovanost televizních zpravodajství a vůbec televizí v Česku dramaticky klesá.

Sledovanost televizních zpravodajství a vůbec televizí v Česku dramaticky klesá. Podle expertů je to oproti loňskému roku až o 12 %. Důvodů je určitě celá řada, ale jednou z příčin je i malá kvalita a nápaditost zdejších stanic. Mnohdy dokonce splývají do jedné.

Všem zklamaným divákům dává naději digitalizace, která konečně ukončí kralování zdejších tří televizí, jež nápaditostí skutečně neoplývají. Těžko se pak divit, že zpravodajské informace náročnější lidé hledají v tisku a na internetu a filmy raději v půjčovnách.

Digitalizace rozšíří nabídku, a tím i možnost volby. Přínos prokázaly už průkopnické projekty, jako je třeba ČT 24, která se postupně propracovává v zajímavou stanici. Třeba ale bude ještě lepší, až se do éteru dostane i soukromá zpravodajská stanice Z 1.

Konkurence bude snad motivovat většinu kanálů k větší kvalitě, ostatně jinak nepřežijí. Zejména pro Českou televizi to nebude jednoduché, protože se může klidně ukázat, že soukromý kanál bude svým programem veřejnoprávnější než ona sama. Alespoň sliby budoucího kanálu Febio TV to naznačují.

V západním světě se vedou vášnivé debaty o tom, nakolik digitalizace a další zvyšování počtu kanálů může vést k atomizaci společnosti. Když máte jednu či dvě dominantní stanice, stávají se automatickou součástí našich soukromých i pracovních debat. Máte totiž velkou pravděpodobnost, že i cizí člověk, se kterým se potkáte, sledoval podobný program jako vy. V příliš velké konkurenci tomu ale tak není.

Česko zatím tahle debata míjí a možná nebude v tomto regionu aktuální nikdy. Za prvé proto, že z těch dosavadních tří televizí si dominantní postavení nezaslouží svou kvalitou ani jedna. O nic tedy nepřijdeme. Za druhé proto, že zas až tak dramatické množství českých kanálů tu kvůli finančním limitům i pro omezený počet nabízených licencí nikdy nebude.

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].