Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Scéna

Kulturní tip

Do pražského Divadla Archa míří zajímavá africká verze Shakespearova Othella. Příběh fatálního šílenství přiváží skupina devíti převážně afrických tanečníků a hudebníků. Jedním z nich je i tvůrce díla, choreograf a tanečník Bernard Montet, který vyrůstal mezi Afrikou a Francií.

O. More, Divadlo Archa, Praha, 25. a 26. 4.

Do pražského Divadla Archa míří zajímavá africká verze Shakespearova Othella. Příběh fatálního šílenství přiváží skupina devíti převážně afrických tanečníků a hudebníků. Jedním z nich je i tvůrce díla, choreograf a tanečník Bernard Montet, který vyrůstal mezi Afrikou a Francií. Nečekejte nějaké přesné vylíčení Othellova příběhu. Montetova verze je přestřihaná, fragmentární, zdůrazněny jsou zejména emoce. Hlavní postavu hraje najednou šest mužů. Do pohybového slovníku tanečníků patří senegalské lidové tance stejně jako tvary z moderního tanečního žánru. V představení hraje pouze jeden běloch, zatímco u Shakespeara to bylo, jak známo, naopak. Zajímavá bude ještě jedna věc: použití rituální hudby, kterou hrají potomci černých otroků, takzvaných Gnawů, kteří byli do Maroka zavlečeni přes Saharu z Guineje a Mali (není asi náhoda, že Montetovy kořeny jsou právě v Guineji). V hudební složce představení tedy půjde hlavně o vymítání zlých démonů z Othellovy duše.

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 42 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].