Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Domov

Unionisté sobě

Z dávných vavřínů popularity, kdy pro ni horoval každý třetí domorodec, se propadla až k nezájmu, který znemožňuje holou existenci. Unie svobody se však odmítá vzdát. A její vedení teď přišlo s nápadem, jak zvednout volební preference ze současného procenta na alespoň pětiprocentní parlamentní úroveň. Tajemství úspěchu se jmenuje Velká billboardová kampaň. Skládají se na ni samotní členové strany a rádi by mezi sebou vybrali až šest milionů korun. A i když hned první billboard se šibalskou tváří předsedy US Pavla Němce označila komise expertů z branže za „reklamní propadák měsíce“, unionisté věří, že experiment nakonec dobře dopadne.

Voličský test

Členové nejmenší vládní strany se vyburcovali k nevídané solidaritě. Ve snaze zachránit svou stranu už vybrali dva miliony korun. „Je to taková srdeční záležitost, už jsem s Unií něco prožil. Dřív Unie přinášela něco nám, nyní je na čase dát něco jí,“ říká místopředseda strany Ivo Ludvík. On sám šel příkladem a do stranické pokladny poukázal loni i letos velkorysý dar. „Dávám vždy něco málo pod padesát tisíc, protože pan předseda přispívá rovnými padesáti. Uznávám i v tomto nějakou hierarchii,“ říká Ludvík. „Nejdřív jsme si pochopitelně s manželkou museli říct, zda si to můžeme dovolit. Protože máme rodinnou realitní firmu, tak nejsme v žádné finanční tísni,“ dodává. Podobně přispěla i většina unionistických poslanců, nejčastěji právě padesáti tisíci a…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 43 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].