Zní to jako klasická podnikatelská pohádka: ještě v roce 1990 byl bez koruny v kapse výpravčím na nádraží v malém městečku na Českomoravské vrchovině. Po patnácti letech je jedním z největších zaměstnavatelů v okolí a letos začal stavět nový výrobní závod, protože nestačí uspokojovat poptávku svých zákazníků. K zázraku stačilo jediné: mít odvahu, všimnout si, kde je díra na trhu, a rychle ji zaplnit.
Do svého!
Před rozestavěnou velkou halou na okraji devítitisícové Bystřice nad Pernštejnem stojí vysoký usměvavý pětatřicátník a hrdě ukazuje: „Tady budou sklady a expedice, tamhle výroba a nahoře kanceláře.“ Onen muž je Vladimír Čížek, majitel prosperující firmy na čisticí přípravky a kosmetiku Cormen.
„Zatím jsme v pronajatých prostorách, kde platíme nájem skoro milion ročně a nevejdeme se tam. Za splátky úvěru na stavbu budeme platit dvojnásobek – a do osmi let vše splatíme a bude to celé naše,“ vysvětluje absolvent dopravní průmyslovky, který začal podnikat doslova na koleně před deseti lety – a dnes zaměstnává přes padesát lidí (po dostavbě nového provozu jich bude o polovinu víc), má téměř stomilionový obrat a zdatně konkuruje lídrům tuzemského trhu s čisticími přípravky. „Děláme na dvě směny. Pro třetí už nemáme dost prostoru na sklad a manipulaci se zbožím. Část výroby musíme dokonce zadávat jiným firmám,“ vysvětluje…
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 43 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].