Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Scéna

Divadlo

Fotografie: Petra Špalková ve hře Hypermarket. Repro Respekt • Autor: Respekt
Fotografie: Petra Špalková ve hře Hypermarket. Repro Respekt • Autor: Respekt

Zdá se, že fenomén hypermarketů se stává v českém současném umění velmi populární. Po sociologizujícím a subverzivním dokumentu Český sen se toto téma dostává i na prkna pražského Národního divadla, přesněji na náměstíčko vedle jeho historické budovy, kde má v neděli 13. června premiéru hra Hypermarket slovenského dramatika Viliama Klimáčka.

Klimáček ve své hře primárně nefilozofuje o tupém konzumu, ale zalidňuje nákupní prostor postavami, které prožívají obtížné životní situace, jejichž součástí je i fenomén hypermarketu a masové kultury. Prodavačka se mění v prostitutku a následně v herečku. Neměnný a smířený se situací zůstává pouze bývalý estébák, který hypermarket hlídá.

•••

A ještě jednou pražské Národní divadlo: na jeho druhé scéně ve Stavovském divadle budou ve čtvrtek 10. června uvedeny tři zajímavé taneční choreografie. Poetické Álbum Familiar nizozemské choreografky Conny Janssenové (na snímku), Les Bras de Mer neboli Paže moře šéfa baletu ND Petra Zusky a Through Nana’s Eyes, dílo izraelského choreografa Itzika Galili. Bude velmi zajímavé sledovat, jak se poněkud konzervativní baletní soubor ND vyrovná se soudobými díly. Je dobře, že uvedení děl navazuje na nedávné skvělé vystoupení Bavorského baletu v ND. Jistě bude co srovnávat.

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 41 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].