Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Politika Ekonomika

Náš ministr je klasa

„Nyní se rozhoduje, zda budeme za pár let ke svačině ukusovat kvalitní české párečky s křupavou houskou nebo žmoulat jejich sójové náhražky bůhvíodkud,“ oznámil loni v květnu ministr zemědělství Jaroslav Palas. Touto osudovou volbou zdůvodnil své dva nové projekty. Prvním byla značka KlasA, kterou mají dostávat nejkvalitnější české potraviny, druhým marketingová agentura, která by toto zboží za státní peníze propagovala.

mobrazek_518.gif
mobrazek_518.gif • Autor: Respekt

vobrazek_518.jpeg
Fotografie: Kresba: Pavel Reisenauer • Autor: Respekt

„Nyní se rozhoduje, zda budeme za pár let ke svačině ukusovat kvalitní české párečky s křupavou houskou nebo žmoulat jejich sójové náhražky bůhvíodkud,“ oznámil loni v květnu ministr zemědělství Jaroslav Palas. Touto osudovou volbou zdůvodnil své dva nové projekty. Prvním byla značka KlasA, kterou mají dostávat nejkvalitnější české potraviny, druhým marketingová agentura, která by toto zboží za státní peníze propagovala.

Značku KlasA sice získalo přes tři sta výrobků, ale veřejnost o ní prakticky neví. Marketingová agentura zatím neudělala nic, teprve nedávno byl totiž vybrán její první zaměstnanec. Jedna novinka tu však přece jen je: ministr Palas předminulý týden na mezinárodním potravinářském veletrhu Salima v Brně ohlásil, že za zviditelnění českých potravin zaplatí daňoví poplatníci každý rok 200 milionů.

Ubráníme vás

Na první pohled je to rozumný nápad: podobné agentury jsou téměř ve všech evropských zemích, skoro každá země má také svou značku kvality na propagaci domácích výrobků. Jenže je tu pár důležitých rozdílů.

Zatímco Palas chce tuzemskou agenturu platit pouze z peněz daňových poplatníků, v ostatních státech na jejich provoz přispívají především sami producenti. V Německu, kde systém funguje už třicet let, odvádějí potravináři do marketingové agentury CMA zhruba 0,4 % hodnoty zboží; částečně přispívá i Evropská unie. Takřka totožný model má…

v12.gif
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 44 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

v12.gif
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 44 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte