Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Civilizace

Haló, tady je konkurence

„Revoluce!“, hlásá billboardová kampaň společnosti Tele2, která nabízí od začátku září výrazně levnější dálkové telefonní hovory. Na zneužívání velkých slov v marketingu jsme si zvykli natolik, že většina z nás přejde ten výkřik bez povšimnutí, nebo rovnou začne přemýšlet, co je to za podfuk.

Tentokrát však zbytečně. Na českém telekomunikačním trhu totiž skutečně vypukla když ne revoluce, tedy aspoň středně velké zemětřesení.

Dovedu to levněji

Monopol Českého Telecomu na hlasovou službu skončil 1. ledna 2001. Trvalo však dalších 18 měsíců, než zákon nařídil - už ne monopolnímu, ale dle oficiální terminologie „dominantnímu“ podniku - umožnit volbu operátora vytočením předčíslí. Když tedy před meziměstským hovorem vytočíte čtyřmístnou „volačku“ zvoleného operátora, zaplatíte za hovor právě jemu. Tím se otevřel prostor pro cenovou konkurenci a Tele2, česká pobočka stejnojmenné švédské firmy, ji využila jako první. Úplně přesně řečeno, vlastně jako druhá: první byl Aliatel, který se však zatím orientuje téměř výhradně na podnikovou klientelu. Tele2 se naproti tomu obrací hlavně na domácnosti. Jak vypadá její nabídka? Za minutu meziměstského volání ve špičce si účtuje 2,40 Kč (Telecom u nejběžnějšího tarifu Home Standard chce po zákazníkovi za stejnou službu 3,65 Kč). Volání na mobil pak vychází u Tele2 každou minutu o korunu levněji než u Telecomu. Nový operátor také nemá paušál ani aktivační poplatek, jen je potřeba vyplnit a odeslat formulář,…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 38 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].