Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Ekonomika, Politika

Do kyselého jablka bylo třeba kousnout

Do kyselého jablka bylo třeba kousnout

Ředitel Českých drah se nebojí žaloby

Pane řediteli, nedávno jste v rozhovoru pro Respekt (č.33/93) řekl, že nejhorší co může na železnici nastat, jsou stávky a chaos. Vyjádřil jste také obavu, aby se odbory nezaměřovaly na to, co zaniká, ale na to, co se teprve buduje. Jak v tomto kontextu hodnotíte poslední události ve vašem resortu?Železnici bohužel veřejnost stále pokládá za nepříliš spolehlivý systém, a to i když právě nestávkuje. Myslím, že připravovaná stávka připomněla existenci dráhy tím nejnepříjemnějším možným způsobem.Je pravda, že rozhodnutí o změně režijních slev učinil ministr dopravy bez vašeho souhlasu?Pan ministr ke svému rozhodnutí můj souhlas vůbec nepotřeboval, protože určování zaměstnaneckého jízdného je podle zákona o Českých drahách plně v kompetenci ministerstva dopravy. Nicméně navrhované změny v tomto tarifu byly s Českými drahami průběžně projednávány a poslední řešení (s výběrem mezi dvěma variantami) mi připadalo velmi rozumné. Musíme vzít navíc v úvahu, že změny měly být kompenzovány úlevami v prováděcím předpisu, který je věcí Českých drah. Řešení stanovené ministerstvem dopravy jsem podporoval.Kolik vlastně ušetří železnice při novém systému režijních jízdenek? V minulých dnech padala různá čísla: od 30–60 miliónů korun ročně.Byl bych v odhadech umírněnější. Jde asi o dvacet miliónů korun, což je zhruba hodnota jednoho nového osobního vagónu domácí provenience.Úspory na režijních…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 20 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].