Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Nenechte si ujít

Nový Fenomén v prodeji

Další díl speciálu o světě technologických novinek připraveného ve spolupráci s týdeníkem The Economist na stáncích

Vizuálně atrakativní, bez jazykových bariér a přístupné všem generacím (Botanicula Jakuba Dvorského) • Autor: Archiv
Vizuálně atrakativní, bez jazykových bariér a přístupné všem generacím (Botanicula Jakuba Dvorského) • Autor: Archiv

Tento týden najdete na stáncích kromě běžného vydání týdeníku Respekt i další z našich speciálů. Kvůli vašemu velkému zájmu o loňský technologický Fenomén jsme pro vás opět ve spolupráci s týdeníkem The Economist připravili jeho další díl. 

"Najít ve svém okolí někoho, kdo není na Facebooku, je čím dál těžší. Někdejší dobrý studentský nápad nepochybně změnil a dál bude měnit svět. Redaktoři The Economist se pokusili poodhalit uvažování představitelů této společnosti a všimli si nečekaných souvislostí," píše v editorialu Fenoménu Erik Tabery. Redaktoři Economistu například přišli na to, že američtí teenageři si nedělají řidičský průkaz tak brzy, jak tomu bylo zvykem v minulosti. Jedním z důvodů je i to, že mladí lidé se díky sociálním sítím už necítí tak odtrženi od svého okolí a klesá jejich touha cestovat.

  • Autor: Respekt
• Autor: Respekt

V tomto čísle Fenoménu opět najdete i texty našich redaktorů a spolupracovníků. Například Jaroslav Rudiš píše o své vášni k Jízdním řádů ČD, které si neúnavně kupuje každý rok, a každý rok čeká, že knižně už nevyjdou. Silvie Lauder se zamýšlí nad tím, zda máme radši digitální technologie, nebo skutečné lidi. Lucie Kavanová zkoumá, jakým způsobem rychlé občerstvení může být ještě rychlejší. 

Doporučujeme také rozhovor se zakladatelem brněnského studia Amanita Design Jakubem Dvorským, kterého americký časopis Game Developer zařadil mezi 50 nejvlivnějších herních vývojářů na světě. Studio Amanita Design se skládá jen z několika členů, což v praxi znamená, že často všichni dělají všechno. A přesto na poli herních vývojářů slaví obrovský úspěch.

„Je fakt, že než se dostanu ke kreativní práci, musím vyřídit stovky e-mailů, postarat se o distribuci, marketing a celkový chod firmy. To, že jsme nezávislé studio, znamená, že si platíme vývoj hry z vlastních zdrojů, a když je hotová, tak ji sami vydáme a propagujeme. V době internetu je to možné a jsme díky tomu schopni úplně přeskočit nenažrané vydavatele, kteří mají ve zvyku vysát většinu zisků a na oplátku vývojáře celou dobu otravují a nutí je dělat hru komerčnější, než je nutné,“ říká Jakub Dvorský, který mimo jiné pracoval jako výtvarník filmu Kuky se vrací a který pro své hry rád hledá inspiraci v lese.

Články z Fenoménu si také můžete číst na svých iPhonech, iPadech i ve Floowie. Fenoném si můžete kdykoli zakoupit také na respektstore.cz.

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].