Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Denní menu, Společnost

Umíme kamarády, otce i ženichy. Japonská firma nabízí osamělému světu herce k pronajmutí

Lásku si prý člověk za peníze nekoupí, ale v Japonsku si může pořídit alespoň její zdání. A jak tvrdí Ishii Yuichi, šéf agentury Family Romance: Zdání je vše.

Jeho pracovní náplní a posláním jeho agentury je poskytnout chybějícího společníka pro jakoukoli příležitost: přítele na rande, chybějícího otce, manželku, truchlícího pozůstalého na pohřeb i ženicha, dokonce i novorozence. Po osmi letech a s osmi stovkami zaměstnanců, většinou herců, představuje Family Romance jeden z případů vzkvétajícího trhu. A podle Yuichiho, který se sám stále převtěluje do několika rolí, bude podobných služeb v extrémně izolovaných hypermoderních společnostech jenom přibývat. Fascinující rozhovor s vhledem do netradičního odvětví přináší server The Atlantic. Hned první otázka na Yuichiho zní: „Jste tu dnes sám za sebe?“

První rolí, kterou na sebe vzal, bylo, když se na přání rozvedené kamarádky začal vydávat za otce jejího syna. Soukromá škola, na kterou chtěla matka své dítě přihlásit, měla totiž v podmínkách, že bere pouze děti z úplných rodin. Tehdy jeho strategie ještě nevyšla, ale zrodil se nápad na byznys. Emocionálně dost náročný - i proto je sám stále svobodný, jelikož žije mnoho paralelních životů pro své klienty.

Za pravidelnou taxu již osm let vystupuje jako otec dcery jiné ženy – a dcera sama nemá ponětí, že není její skutečný tatínek. Tvrdí, že jsou rozvedení a on má jinde jinou rodinu, což je verze příběhu, na kterou matka přistoupila, aby své ve škole šikanované dceři zajistit alespoň nějaké zázemí. „Největší problém, který se svými klienty máme, vždy je: Budete schopni tuto lež udržet v chodu?“ Pokud by totiž vše šlo podle plánu, mohl by Yuichi být v příštích letech účasten i na dívčině svatbě a pak vídat její děti coby „svoje vnoučata“.

Otcovská role, v níž smí zaměstnanci Family Romance kvůli náročnosti vystupovat pouze v pěti inkarnacích naráz, je přitom jen jednou z mnoha, kterou agentura nabízí. Yuichi vystupoval již jako milenec či zaměstnanec firmy, který na sebe musel vzít vinu za zpackanou práci, a také se třikrát „oženil.“ To, když některé ženy nebyly ochotné svým rodičům přiznat homosexualitu, a aby od nich měly klid, zinscenovaly pro ně komplet svatební obřad. Falešná svatba je zároveň největší show a vyjde na dva miliony jenů, protože obvyklých 50 hostů z ženichovy strany jsou komplet lidé z agentury. Tady to prý leckdy doléhá i na Yuichiho, poněvadž jsou na místě zástupy lidí, kteří chtějí slavit výjimečný okamžik: „Působí to dokonale věrně.“

Jeho firma má ale zkušenosti i s tím, že ovdovělému starci sehnali náhradu za manželku, která se musela naučit jejich společné zážitky a vzpomínky. V jiném případě byl klient schopný zaplatit horentní sumu za to, že si s pěti „komparsisty“ zaletí do Las Vegas, aby měl pěkné fotky na Facebooku a přátelé mu záviděli.

„Svět není fér - a moje podnikání je možné právě kvůli tomu, že není fér,“ uzavírá Yuichi. „Žena, která má přítele, si ho nepotřebuje najímat. Dítě, které má otce, nepotřebuje náhradního. Vracíme do společnosti rovnováhu.“

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].