„Každý zaměstnanec Facebooku by se měl stydět za to, co jejich produkt letos způsobil. Nabídl spletenec bizarních lží a zastaralých informací, které posloužily jako munice pro pokřikování a konflikty,“ opřel zostra do nejsilnější sociální sítě Damon Beres ve svém komentáři na serveru Mashable poté, co Donald Trump vyhrál americké prezidentské volby.

Předmětem jeho kritiky je diskutovaný News Feed, proti němuž odborná veřejnost brojí již několik měsíců - a potvrzuje to i jiný text na NYMag.com. News Feed pro mnoho lidí slouží jako dominantní zdroj informací o dění ve světě, avšak z pohledu tradiční žurnalistiky je obhospodařován a kurátorován zcela katastrofickým způsobem. Běží bez důkladného editorského dohledu.

Beres přesvědčivě argumentuje, jak News Feed staví na stejnou roveň důležitosti důkladně vyzdrojované materiály od držitelů Pulitzerovy ceny napsané pro The New York Times s obsahy antisemitských blogů typu The Right Stuff, popřípadě naprosto cílenými dezinformacemi. Kromě toho, že News Feed dostává k uživatelům informace, ke kterým vlastně inklinují, a nevystupují tak ze svého hodnotového okruhu, je právě tato nerozlišitelnost kvality klíčovým problémem.

„Za starých časů internetu jste také mohli narazit na antisemitské stránky,“ vysvětluje proměnu terénu Finn Brunton z New York University, který se specializuje na vztahy mezi společnosti, kulturou a technologií. „Ovšem vaše zkušenost a kritické uvažování vám umožnily vyhodnotit, že jste se ocitli na stránkách, které provozují nenávistní lidé. Bylo to poznat na designu, bylo to poznat na jiných stránkách, které linkovali. Když ale něco obíhá Facebookem, tak to prostě obíhá Facebookem. Vše se tu prezentuje stejným způsobem.“

Přihlaste se k newsletteru a žádné Denní menu vám už neunikne

Přihlášením se k odběru souhlasíte se zpracováním osobních údajů, více informací.

Sledujte Denní menu na Twitteru @dennimenu

„Vždycky říkám, že pro každou náladu existuje vhodné jídlo, a to určitě platí i v hudbě – od klasiky po elektronickou taneční. Co je vlastně doopravdy hudba? Zvuky, které dal člověk dohromady s cílem něco vyjádřit. A stejně tak můžete jiné věci vyjádřit prostřednictvím talíře plného jídla.“ - K takovým úvahám dochází Curtis Stone, šéfkuchař losangelské restaurace Gwen, v rozhovoru s hudebnicí Kim Gordon pro server Billboard.

Na úvod si pár připraví steaky v peci přímo na ohni, což je Stoneova specialita, kterou odkoukal od původních obyvatel Austrálie, a poté se oba pustí do hovoru, v němž se porovnávají ne nepodobné zkušenosti obou světoběžníků. Gordon vzpomíná na to, jak ji rané nuzné roky s kapelou Sonic Youth dovedly k tomu, že byla vegetariánkou, Stone zase barvitě popisuje stravovací zvyky původních kmenů, kteří ještě žijí jako lovci a sběrači - a u nichž se inspiruje pro moderní kuchyni.

Reklama
Reklama

V jeden moment pak sdílejí zážitky z toho, jakou nejbizarnější věc kdy oba ochutnali. Pro Gordon to byl talíř mořských plážovek, měkkýše, které Sonic Youth nabídli na turné ve Španělsku, Stone zase při návštěvě jednoho kmenu v Tanzanii okusil maso paviána.

37 dnů. Přesně tak dlouho o sobě na sociálních sítích nedala vědět Kim Kardashian West a stále mlčí. To je dlouhá odmlka na kdekoho, avšak pro členku rodiny Kardashianových, kteří svůj byznys vybudovali na permanentním sdílení, se jedná takřka o odchod na odpočinek.

Pauza následuje poté, co byla Kardashian West na začátku října přepadena v pařížském luxusním apartmánu v Hôtel de Pourtalès. Z osobních důvodů je to pochopitelné rozhodnutí, avšak pro celebritu, jejíž značka vyrostla na sponzorovaném obsahu a zpeněžení každodenních činnosti, to je krok, který ji stojí peníze.

Konkrétně 300 tisíc dolarů týdně, jak kalkuluje Kari Paul ve svém článku pro server MarketWatch. To vše pramení jen z toho, že tato hvězda reality show spravuje o svém životě 86,6 milionu followerů na Instagramu a 48,9 milionu na Twitteru.

Ticho na sítí by se dalo číst i jako snaha Kardashian West nastavit si nově hranici mezi soukromým a veřejným prostorem poté, co zažila nečekanou násilnou invazi do soukromé zóny. Ukazuje se však, že jakkoli byla současná pauza podmíněná traumatizujícím zážitkem, Kardashian West se na sítě vrátí v plné síle. I v době nulové aktivity totiž denně nabírá followery po desítkách tisíc.